Dnia 29 września 2016r. Zarządzeniem Prezesa Zarządu Spółki nr 3/2016r. została powołana Jednostka Realizująca Projekt (JRP) dla zadania pn.: „Modernizacja oczyszczalni ścieków
w Skoczowie w zakresie gospodarki osadowej wraz z odzyskiem biogazu oraz budowa kanalizacji sanitarnej w aglomeracji Skoczów” w ramach projektu POIS.02.03.00-00-0035/16 dofinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Do składu JRP należą:
– Pełnomocnik ds. Realizacji Projektu ( MAO),
– Kierownik Jednostki Realizującej Projekt (Vice- MAO)
oraz następujące Zespoły:
– Zespół ds. finansowych,
– Zespół ds. technicznych,
– Zespół ds. organizacyjno – prawnych.
Pełnomocnik ds. Realizacji Projektu ( MAO)
MAO jest odpowiedzialny za prawidłową realizację projektu, a w szczególności za odpowiednie zarządzanie administracyjne, finansowe i techniczne projektem oraz monitorowanie jego realizacji.
MAO jest zobowiązany do podpisywania i poświadczania dokumentów stwierdzających ich prawidłowe wykonanie oraz potwierdzenie należytego wykonawstwa zakresu rzeczowego części lub całości projektu.
Kierownik Jednostki Realizującej Projekt (Vice- MAO)
Kierownik Jednostki Realizującej Projekt, jest odpowiedzialny za całościową realizację projektu i jej zgodność ze wszelkimi wymogami i procedurami przy ścisłej współpracy
z Pełnomocnikiem ds. Realizacji Projektu (MAO). Organizuje, koordynuje i nadzoruje pracę podległych zespołów i samodzielnych stanowisk oraz współpracuje z Głównym Księgowym Spółki w zakresie zapewnienia ciągłości finansowania projektu ze strony Beneficjenta.
Do zadań Zespołu ds. finansowych należy m.in.:
- Planowanie, realizacja i rozliczanie projektu pod względem finansowym.
- Współpraca z Inspektorami Nadzoru w zakresie przygotowania dokumentów projektowych w części finansowej.
- Realizacja harmonogramów finansowych, harmonogramów wystąpień o środki
o płatności i planów płatności. - Prowadzenie analiz finansowych i sprawozdawczości projektu.
- Prowadzenie rachunkowości w zakresie realizacji projektu.
- Współpraca z instytucjami zewnętrznymi- finansowymi, skarbowymi i bankami
w zakresie finansowo-księgowym. - Prowadzenie monitoringu zgodności i realizacji płatności zgodnie z zapisami kontraktów.
- Przygotowanie materiałów dla instytucji kontrolujących w zakresie finansowo-księgowym projektu.
Do zadań Zespołu ds. technicznych – należy m. in.:
1. Współpraca z Inspektorami Nadzoru.
2. Monitorowanie działalności Inspektorów Nadzoru i wnoszenie uwag i wniosków do Kierownika JRP.
3. Współpraca z wykonawcą Kontraktu w zakresie uzyskania pozwolenia na budowę oraz niezbędnych uzgodnień zewnętrznych, decyzji środowiskowych.
4. Przygotowuje materiały do raportów przejściowych i raportu końcowego.
5. Weryfikacja Protokołów Konieczności i Protokołów z Negocjacji.
6. Monitorowanie realizacji inwestycji i zgodności z umową o dofinansowanie.
7. Udział w przeprowadzanych próbach rozruchowych, rozruchach i odbiorach częściowych i końcowych części lub całości realizowanych zadań.
8. Przygotowanie materiałów dla celów sprawozdawczości z postępu robót
i realizacji zakresu rzeczowego kontraktów.
9. Przygotowywanie i przekazywanie informacji dla potrzeb wymaganego raportowania wewnętrznego i zewnętrznego.
10. Przygotowanie wniosków o płatność i innych niezbędnych informacji zgodnie
z wymaganiami NF.
11. Udział w komisjach przetargowych.
12. Organizacja i przygotowanie dokumentacji przetargowych.
13. Przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia i materiałów przetargowych, przestrzeganie wymaganych procedur przetargowych, umów i kontraktów.
14. Kontrola i potwierdzanie zgodności zakresu rzeczowego robót z zawartymi umowami oraz identyfikacja i wyodrębnianie robót zamiennych, uzupełniających
i dodatkowych.
15. Weryfikacja konieczności wykonania wynikłych w trakcie realizacji robót dodatkowych lub uzupełniających, wraz z przygotowaniem stosownej dokumentacji do udzielenia odrębnych zamówień.
16. Zapobieganie błędom i nieprawidłowościom powstałym podczas realizacji Projektu oraz informowanie Kierownika JRP o wszelkich zauważonych usterkach, błędach
i nieprawidłowościach.
17. Koordynacja prowadzonych robót, rozruchu, prób (w tym w zakresie akpia)
w powiązaniu z ciągłością pracy oczyszczalni i istniejącego systemu.
18. Przestrzeganie zapisów umów, procedur, wytycznych i instrukcji realizacji projektów instytucji zarządzających i pośredniczących we wdrażaniu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Do zadań Zespołu ds. organizacyjno – prawnych – należy m.in.:
1. Prowadzenie czynności administracyjno – kancelaryjnych JRP.
2. Kompletowanie i weryfikowanie wymaganych dokumentów.
3. Prowadzenie promocji i publicznego rozpowszechniania informacji o projekcie ze szczególnym uwzględnieniem udziału środków UE w realizacji projektu.
4. Nadzór nad przestrzeganiem obowiązujących w JRP procedur i zasad obowiązujących w Funduszu Spójności.
5. Organizacja i obsługa pracy Komisji Przetargowej.
6. Organizacja przygotowania dokumentacji przetargowych związanych
z zakresem działania zespołau.
7. Archiwizacja dokumentów dotyczących projektu.
Schemat organizacyjny JRP w załączeniu.